Wkonl

Hoe een schrijver te worden

De vertaling van de menselijke ervaring in een kunstzinnige literaire presentatie is de kunst van het schrijven. Schrijven is een zorgvuldige ambacht dat bepaalde literaire technieken volgt en handhaaft veldnormen. De meeste velden in creatief schrijven (uit de academische wereld en het publiceren, te verlenen en technisch schrijven), vereisen een hogere graad, waaronder ten minste een bachelor's degree, en, vaak, een MFA in creatief schrijven of een MA in literatuur, journalistiek, of een verwante veld.

Stappen

Hoe een schrijver te worden. Uitzoeken wat je wilt schrijven.
Hoe een schrijver te worden. Uitzoeken wat je wilt schrijven.

Deel een: het worden geïnspireerd

  1. 1
    Uitzoeken wat je wilt schrijven. Het grote gebied van creatief schrijven splitst in subcategorieën (fictie, poëzie, creatief-non-fictie) en er zijn zelfs gespecialiseerde genres (sci-fi, mysteries, experimenteel... de lijst gaat maar door). Uitzoeken wat je wilt schrijven. Schrijf wat je zou willen lezen. Uw beste schrijven zal weer voortkomen uit iets dat je, en misschien zelfs alleen jij, bent gepassioneerd. Als je passie vertaalt goed in uw schrijven, zal uw lezers op hun beurt geïnteresseerd geraakt. Uw passie voor uw eigen schrijven project is een krachtig hulpmiddel dat zal dienen als uitgangspunt.
    • Vergeet niet dat u niet hoeft te beperken tot een enkel veld. Veel gevestigde schrijvers spreiden zich uit en verken-misschien schrijven ze creatieve essays met het publiceren van hun creatieve non-fictie werk. Misschien is hun korte romans hebben gedichten binnenkant van hen.
  2. 2
    Stel je eigen routine. Vestigen een bepaalde tijd van de dag, locatie en sfeer voor uw schrijven sessies. Als je deze routine te krijgen, zal de creatieve kant van je hersenen gewend geraakt aan het werken op deze vertrouwde omstandigheden. Dingen om te overwegen zijn...
    • Geluid: sommige schrijvers geniet absolute rust. Anderen zullen naar muziek luisteren te joggen hun creatieve sappen. Anderen willen het gezelschap van vrienden om ideeën te stuiteren.
    • Tijd: Sommige schrijvers noteren gedachten net voordat ze slapen. Vroege ochtenden uur werken goed voor anderen, als niemand anders wakker is om ze te storen. Andere schrijvers kunnen genieten wordt gepest, en schrijf dan ook in tussen koffiepauze of andere werksessies. Andere schrijvers zullen graag lange periodes van ongestoorde schrijven de tijd, en dus hun weekend gewijd aan het krabbelen.
    • Locatie: de oprichting van een bepaald gebouw, kamer, of zelfs stoel kan het schrijfproces te helpen. Deze bekendheid zal je hersenen trainen om creatief te werken, of technisch, om uw doelen te passen.
  3. 3
    Lezen en te leren. Herlees de dingen die je hebt genoten en bestudeer ze-uitzoeken wat maakt ze effectief, wat maakt hen samen te werken. Proberen om de structuur van uw favoriete gedicht, of de evolutie van de personages in je favoriete roman te begrijpen. Zoek een zin die je denkt dat is geweldig, en vragen zich af-waarom heeft die auteur kiezen die uitdrukking? Dit woord?
    • Beperk jezelf niet enkel genres of velden. Om uw schrijfervaring echt verrijken, moet je verkennen. Je mag niet genieten van fantasie, maar andere mensen lezen en schrijven fantasie voor een reden. Lees met dit motto in gedachten: "Ik lees te schrijven lees ik leren Ik lees te laten inspireren..."
  4. 4
    Wees een ontdekkingsreiziger. Merkt dingen. Besteed aandacht aan de wereld om je heen. Kijk voor mysteries en proberen ze op te lossen. Als u vragen hebt, streven de antwoorden met een obsessieve belangstelling. Let vooral op de eigenzinnige en ongewone. Bij het schrijven, zal het hebben gemerkt dingen helpen iets te schrijven over geven. Bovendien kan het helpen om uw schrijven van meer dwingende, rijker en meer realistisch. Hier zijn enkele tips die u zullen helpen de wereld om je heen te verkennen:
    • Niets is gewoon of saai. Er is iets vreemds of bijzonders over alles en iedereen.
    • Er is een mysterie voor u: een TV die niet kan worden ingeschakeld, een vogel die niet vliegen. Uitzoeken hoe dingen werken, niet werken, en waarom.
    • Besteed aandacht aan detail. De bladeren zijn niet alleen groen: ze hebben lange, dunne aders, sterke stengels, en worden gevormd zoals schoppen.
  5. 5
    Houd een dagboek. Schrijf dingen die je merkt of die je inspireren. Neem het overal mee naar toe. Enkele beroemde schrijvers gingen zelfs zo ver om extra zakken naaien in hun jassen om meer papiertjes dragen. Gebruik dit tijdschrift om ideeën te produceren, te nemen van dingen die je ziet, hoort of leest, en het vlees uit uw schrijven materiaal. Als je vastloopt op uw project, kunt u het opnieuw voor inspiratie. Begrijp dat alles kan gaan in uw notebook, want alles is een bron van inspiratie. Enkele nuttige dingen zijn:
    • Dromen: een belangrijke bron van het vreemde en ongewone. Schrijf het op voordat het verdwijnt!
    • Foto's: foto's en krabbels
    • Quotes: dingen die mensen zeggen, zinnen die je verrassen, korte gedichten, de binnenkant van een fortune cookie
  6. 6
    Begin uw project. Dit is het belangrijkste onderdeel, en het kan heel moeilijk zijn. Velen van ons staren wezenloos naar het computerscherm, met geen woorden te schrijven. Sommigen noemen het 'writers block. " Om u te helpen, hier zijn enkele fundamentele schrijven oefeningen die kunnen helpen jog je creatieve sappen en zorgen voor een materiaal voor uw project:
    • Ga ergens bezig, bij voorkeur een plek met veel mensen. Stel je voor dat uw visie op de scène is een video-camera, het opnemen van alles. Neem je notebook en precies wat er gebeurt opschrijven. Omvatten alle zintuigen-zien, ruiken, horen, proeven en aanraken.
    • Neem een ​​voice recorder, en spion op een gesprek. Laat niet de luidsprekers weten! Nadat je hebt opgenomen voor een voldoende hoeveelheid tijd, transcriberen het gesprek op papier. Spelen met de woorden-delete dingen, dingen veranderen, voeg dingen. Maak een nieuwe instelling, of een nieuwe situatie.
    • Maak een personage. Wat willen ze? Angst? Wat is hun geheim? Wie zijn ze verwant aan, en waar leven ze? Wat is hun achternaam... als ze ook maar een?
  7. 7
    Wees een deel van een gemeenschap. Het delen van ideeën en het krijgen van feedback is een van de beste manieren geïnspireerd te worden en om uw werk te verbeteren. Dit kan eng voor beginners schrijvers zijn, voor uw werk kan iets ongelooflijk persoonlijk te zijn, en je kunt bang zijn voor afwijzing zijn. Echter, het schrijven in isolatie betekenen dat niet alleen is er niemand het lezen van uw werk, maar u kunt ook het risico van het samenstellen van slechte gewoontes (al te langdradig, overbodig, of melodramatisch, etc.) draaien. In plaats van bang, denk dat iedere persoon die je je werk te delen met een potentiële persoon die je nieuwe ideeën te geven en u te inspireren.
  8. 8
    Het aanpakken van financiële problemen. Omdat een schrijver is bijna alsof je een superheld: onhandige kantoor baan per dag... dragon-riding, super speurneus, ridder in harnas SCHRIJVER nachts. Sommige creatieve schrijvers hebben geen dag banen, maar dit is zeer zeldzaam. Echter, het hebben van een baan is geen slechte zaak. In feite kan een goede baan zelfs nuttig zijn om je doel zijn in het worden een schrijver. Bij het vinden van uw droom baan, zijn hier een aantal dingen te overwegen:
    • Maakt het de rekeningen te betalen? Een goede baan moet uw financiële lasten te verlichten, zodat u kunt schrijven zonder zorgen. Stress is niet bevorderlijk voor uw project.
    • Maakt het laat je genoeg tijd en energie om te schrijven? Een goede dag werk moet eenvoudig genoeg zijn op uw energie-niveau, zodat u achteraf niet uitgeput.
    • Is het een goede "afleiding"? Het hebben van een ruimte uit de buurt van uw schrijven werk kan nuttig zijn. Uitgaven te veel tijd op een enkel project kan overdreven meeslepende zijn. Het is goed om een ​​stap terug te nemen.
    • Heeft het andere creatieve mensen? Een goede baan geeft je geweldige collega's. Creatieve mensen zijn overal! Ze zijn niet alleen schrijvers of kunstenaars.

Deel twee: het transformeren van inspiratie in woorden

  1. 1
    Arresteer de lezer. Nee, niet letterlijk zet ze in de handboeien! Dompel ze in je werk. Zuigen ze in het schrijven, zodat ze zullen lezen en te lezen en nooit willen ontsnappen, zodat ze zullen willen dat je ze handboeien om je volgende boek. Om dit te doen, hier zijn enkele technieken die je kunt gebruiken:
    • De zintuigen. We waarnemen en ervaren de wereld via onze zintuigen. Een meeslepende en overtuigende werk zal vaak hebben lezers zien, aanraken, proeven, horen en ruiken.
    • Concrete details. Deze types van gegevens te voorzien van een specifieke gevoel van begrip van wat er gaande is in het schrijven. Eerder dan generaliseren een beeld-"ze was pretty"-krijgen specifieke: ". Ze had lang, gouden vlechten, die werden verweven met madeliefjes"
  2. 2
    Schrijf wat je weet. Als u meer vertrouwd zijn met iets, kunt u erover schrijven in meer detail, realisme en diepte. Als je niet weet een detail dat is belangrijk voor je project, onderzoek doen. Google het. Vraag iemand. Hoe meer informatie je weet over een situatie, een persoon of instelling, hoe meer je in staat zal zijn om het realistisch te maken op de pagina.
  3. 3
    Overweeg structuur. Soms is de beste manier om een ​​verhaal te schrijven is "Linear Structuur": Beginning, Climax, en resolutie. Er zijn vele andere manieren om een ​​verhaal te schrijven. Overwegen "In Media Res"-toen het verhaal begint in de dikke van de dingen. Of, een verhaal afgewisseld door meerdere flashbacks. Kies uw structuur, afhankelijk van de progressie van uw verhaal.
  4. 4
    Overweeg oogpunt: In totaal zijn er 9 verschillende standpunten. De 3 belangrijkste categorieën zijn 1e, 2e en 3e persoon. Bij de beslissing oogpunt, na te denken over welke informatie u wilt uw lezers om toegang te hebben.
    • 1 POV: maakt gebruik van "I"
      • betrokken - verteller is een actieve speler en verteller van het verhaal
      • vrijstaand - verteller is niet hun eigen verhaal specifiek het verhaal van een centraal personage te vertellen, maar misschien
      • Meervoud (wij) - een collectief verteller, misschien een grote groep mensen
    • 2 POV: maakt gebruik van "u"
      • omgekeerd, wordt de verteller verwijst naar zichzelf als de schrijver, en misschien zichzelf distantiëren van onsmakelijke gedachten / kenmerken / herinneringen
      • U = een personage, onderscheiden met hun eigen unieke kwaliteiten
      • U = direct adres aan de lezer
      • U = lezer is actief personage in het verhaal
    • 3 POV: maakt gebruik van een personage naam
      • alwetende - verteller weet alles, heeft vrij spel in het verhaal en het volledige gezag, en kunnen oordelen smijten
      • beperkte - deze POV ontbreekt iets. Het is als een venster van de visie die kleiner en kleiner wordt naarmate je meer beperkt
      • gedachten en gevoelens enkele personages '- Harry Potter is beperkt tot Harry's gedachten en gevoelens
      • directe waarnemer - een verteller vertelt van situatie, maar kan niet expliciet onderscheiden van de emoties van de personages
      • vliegen op de muur - de verteller is spion, het kijken naar de situatie van een verre perspectief, maar is niet bekend met alles voor informatie beperkt door plaats van de verteller op de muur

Deel drie: beslommeringen vuistregels

  1. 1
    Begin met eenvoudige woorden. Eenvoudig is het beste. Terwijl u zal ongetwijfeld een goed gevulde woordenschat (daarover later meer) nodig hebt, zal te veel grote woorden alle, maar de meest toegewijde lezers rijden. Begin klein. Niet vasthouden aan een grandioos woord alleen omdat het chique klinkt. Richt plaats aan iedereen die uw schrijven te begrijpen precies wat je wilde dat ze begrijpen leest toestaan. Niets meer, en niets minder.
  2. 2
    Stok met korte zinnen en in het begin. Korte zinnen zijn gemakkelijk te verteren en zijn zeer leesbaar. Dat wil niet zeggen dat je niet kunt, of niet, schrijven een lange zin elke keer in een tijdje. Het is gewoon dat eenvoudige zinnen te leveren informatie zonder te stoppen de lezer in zijn of haar sporen, stranding ze op een eiland van befuddlement.
    • Neem een ​​kijkje bij een beruchte lange, overspannen zin. De volgende zin won het satirische Bad Writing Contest tweede prijs. Het is geen geheim waarom het in aanmerking komt als 'slecht schrijven. " De zin is aangekoekt in jargon, doorzeefd met onnauwkeurige kreten, en is veel te lang:
      • "Als, voor een tijdje, de list van het verlangen is te berekenen voor het gebruik van discipline snel de herhaling van schuld, rechtvaardiging, pseudo-wetenschappelijke theorieën, bijgeloof, valse autoriteiten, en classificaties kan worden gezien als de wanhopige poging om" normaliseren "formeel de verstoring van een discours van splitsen dat de rationele, verlichte vorderingen van haar enunciatory modaliteit schendt. "
  3. 3
    Laat je werkwoorden doen het echte werk. Werkwoorden zijn de grote aanjagers van zinnen. Ze dragen betekenis van de ene gedachte naar de volgende. Op de top van dat, ze helpen schrijvers bereiken duizelingwekkende mate van precisie.
    • Bijzondere aandacht schenken aan bepaalde probleem werkwoorden. Werkwoorden zoals "leverde," "ging," "zag", "voelde," en "had," terwijl nu en passend, niet echt geen kruiden toe te voegen aan uw schrijven. Vervangen door een meer specifiek woord voor probleem werkwoorden wanneer nodig: "volbracht," "overgeslagen", "keek", "ervaren," en "veilige" all communiceren meer specifieke ideeën.
    • Gebruik de actieve stem in plaats van de lijdende vorm, als een vuistregel.
      • Actieve stem: "De kat vond haar meester." Hier wordt de kat doet het werk, om zo te zeggen. Ze is actief op het vinden van haar meester.
      • Lijdende vorm: "De master wordt gevonden door zijn kat." Hier, de kat is meer verwijderd van de actie. De master wordt gevonden, de kat is niet het vinden.
  4. 4
    Wees voorzichtig geen overdadig gebruik van bijvoeglijke naamwoorden. Het begin schrijver zal gek met bijvoeglijke naamwoorden. Er is niets mis met bijvoeglijke naamwoorden, behalve dat ze soms kan zijn redundant en zijn vaak meer obscure - en dus moeilijker te begrijpen - dan andere delen van meningsuiting. Niet het gevoel dat je nodig hebt om een ​​bijvoeglijk naamwoord voor elke op te nemen om het zelfstandig naamwoord te beschrijven.
    • Soms, bijvoeglijke naamwoorden zijn overbodig. Neem de zin 'Ik keek toe hoe hij tilde de laatste pion en zet het neer, mat zetten van de koning, clinchen zijn succesvolle overwinning. "Wat overwinning is niet succesvol? Hier, het bijvoeglijk naamwoord herhaalt gewoon wat we al weten. Het voegt niets toe aan de lezer te helpen begrijpen wat er gaande is.
    • Andere tijden, kan het bijvoeglijke naamwoorden schrijvers gebruik behoorlijk obscuur. "Hij is een machtige tegenstander 'is een zin die is toegankelijk noch passend. "Puissant" betekent krachtig, en te vervangen door "krachtig" voor "puissant" zou de zin begrijpelijk en draaglijk hebben gemaakt.
  5. 5
    Wees een student van de woordenschat. Houd een woordenboek en een thesaurus aan uw zijde te allen tijde. Wanneer kom je een woord dat je niet kent, zoek het op. Het is moeilijk om jezelf een schrijver noemen als je niet op zijn minst marginaal geïnteresseerd in etymologie. Op hetzelfde moment, gebruik je woordenschat spaarzaam. Gewoon omdat je weet dat de woorden "defenstrate," "pyknic," en "agnomen" betekent niet dat je moet vinden van excuses om ze te gebruiken.
    • Studie wortels van woorden. Woordstammen (vooral Latijnse wortels voor het Engels) zal u het ontcijferen van de betekenis van onbekende woorden te helpen zonder een woordenboek. Het kennen van de wortels mal-, ben-, epi-, eu-, ag-en con-is een goed begin.
  6. 6
    Zeg wat je bedoelt. Het is verleidelijk voor mensen die gebruik maken van woorden voor een levende om ze los te gebruiken een beetje. Vaak, als we vastzitten en we niet weten welk woord te gebruiken, we vleugel het en schrijf een woord dat het "goed genoeg." Deze strategie is nuttig en noodzakelijk in alledaagse gesprekken, maar problematisch schriftelijk.
    • Voor een, er is geen sociale context. De schrijver kan niet zijn of haar handen te gebruiken om gebaar, en kan niet vertrouwen op gezichtsuitdrukkingen om het gesprek in de richting van duidelijkheid sturen. De lezer is helemaal alleen, en moet alleen vertrouwen op de woorden om betekenis te verzamelen.
    • Ten tweede, de lezer neemt wat de schrijver zegt tegen de nominale waarde. De lezer verwacht niet te hebben om de schrijver of ze meende wat ze schreef vragen; de lezer veronderstelt dat de schrijver meende wat ze schreef. De schrijver heeft geen verwarrende woorden te verduidelijken, wat betekent dat als je in een verwarrend woord te schrijven, wordt de lezer overgelaten verward.
    • Om deze redenen, neem de tijd om te zeggen wat je bedoelt. Erachter te komen wat je wilt zeggen voordat je het zegt. Worden achtervolgd over het snuiven van het juiste woord, ook al kost het je tijd. Veel van de sub-par schrijven is de weigering om het juiste woord te passen met een idee, geen problemen met de plot of stilistische problemen.
  7. 7
    Gebruik figuratieve taal voor effect, niet de regel. Voorbeelden van figuratieve taal zijn metafoor en simile. Het beste is om metaforen en beeldspraak te gebruiken wanneer je wilt de aandacht van de lezer te dramatiseren of te vestigen op iets specifieks. Als zeggen "ik hou van je," figuratieve taal verliest veel van zijn kracht wanneer onophoudelijk gebruikt.
  8. 8
    Niet over-of onderbenutting interpunctie. Goede interpunctie is niet gezien of gehoord, maar is krachtig toch. Onderbenutting interpunctie en uw lezers zullen niet in staat zijn om de betekenis van uw zinnen te begrijpen. "Laten we eten, mama," en "Laten we eten mama" hebben twee zeer verschillende betekenissen. Overmatig gebruik interpunctie en uw lezers zullen afgeleid worden. Niemand wil een zin waarin dubbele punten, puntkomma's, en streepjes maken meer optredens dat de werkelijke woorden te lezen.
    • Uitroeptekens. Gebruik uitroeptekens spaarzaam. Mensen niet vaak uitroepen dingen; noch zinnen verdienen vaak uitroeptekens. Elmore Leonard, de grote misdaad schrijver, heeft dit te zeggen: ". Houd uw uitroeptekens onder controle Je mag niet meer dan twee of drie per 100.000 woorden proza."
    • Puntkomma. Puntkomma's fungeren als hybride periodes, verbindt twee zinnen die logisch verband hebben. Toch, Kurt Vonnegut pleit tegen hen: "Wees puntkomma niet gebruiken Ze zijn travestiet hermafrodieten die absoluut niets wat ze doen is je laten zien geweest naar de universiteit..." Hoewel de beoordeling van Vonnegut's misschien een beetje hard, het is waarschijnlijk alleen maar goed om ze te gebruiken van tijd tot tijd.
  9. 9
    Zodra u alle regels hebt geleerd, breken ze. Wees niet bang om de regels omdraaien of spelen met hen aan het soort schrijven dat u wilt bereiken. Enkele van de grootste schrijvers hebben met succes gebroken grammaticale, stilistische en semantische regels, waardoor literatuur beter door dit te doen. Weet waarom je het breken van de regel in de eerste plaats, en begrijpen de waarschijnlijke gevolgen daarvan. Maar als je niet bereid bent om wat risico's te nemen, wat doe je noemt jezelf een schrijver?

Hulp bij het schrijven


Waarschuwingen

  • Het kan vele afwijzingen duren tot je een acceptatie.
  • Je moet de wens om schrijver te worden wilt. Weet wat je wilt schrijven over en zorg ervoor dat het is een passie die zal je plaatst je nog nooit eerder geweest en je zult zien dat alles wat je wilt in het leven kun je zien, want je kan alles als je er maar in gelooft.