Gevoel geïnspireerd na het lezen van Arthur-legendes, Tristram en Isolde en andere heldendichten? Wil om je eigen fantasie verhaal te maken?
Stappen
Het creëren van je eigen fantasie verhaal
- 1Kies oogpunt. De meest voorkomende standpunten zijn eerste persoon, waarmee je meer van de gevoelens van de personage's zien, en de derde persoon, dat is meer algemeen, maar maakt het gemakkelijk om meerdere tekens te volgen. Er is ook tweede persoon, die een ongewoon standpunt en eigenlijk vertelt het verhaal alsof het gebeurd met de lezer. Overweeg de voordelen en nadelen van elk gezichtspunt voor het kiezen van een.
- 2Denk na over de instelling. Wat voor wereld heeft uw verhaal gebeuren in? Hoe groot is het? Waar zijn de beschavingen?
- Maak je wereld consistent, maar niet al te consequent. U wilt uw wereld realistisch, maar niet allemaal hetzelfde te maken. Denken over onze wereld: mensen zijn vergelijkbaar, maar hebben veel verschillende culturen, overtuigingen, meningen, enzovoort. Denk hier eens over in de wereld die u maakt. Hoe consequent doen verschillende culturen en rassen mix? Als, bijvoorbeeld, wordt je wereld gebaseerd op oude Scandinavië en een deel van de wereld is een techno-futuristische stad, kun je beter een goede reden voor is, of je wereld zal te inconsistent worden.
- Teken een kaart van je denkbeeldige wereld. Voel je vrij om iets te veranderen zodat het past bij uw smaak in (nog niet vergeten consistentie). De kaart is in veel opzichten de basis voor je verhaal. Beroemde, Robert Louis Stevenson werd geïnspireerd om Treasure Island te schrijven door een kaart.
- Maak een geschiedenis van de wereld.
- Begin met je kaart.
- Teken stippen voor beginnende beschavingen.
- Stel je de verschillen tussen de twee landen, bijvoorbeeld, altijd strijdende boven een bepaalde grens, en geef kenmerken aan hen. Denk aan de stereotypen mensen in onze wereld te houden ten aanzien van andere landen, van oorsprong uit iets van kleingeestige geschillen over land naar niet komen opdagen om een bondgenoot te helpen in een cruciale slag.
- 3Wezens en races. Neem wat standaard races die gebruikelijk zijn in de fantasie (elfen, dwergen, goblins, draken, enzovoort). Verander ze en geef ze uw eigen speciale, unieke wendingen. Maak je eigen races, ook. Geef ze allemaal minstens een vleugje geschiedenis (weer, kan je kaart je te helpen, en je kunt ook een tijdslijn gebruiken). Ze moeten er wel op een manier die verdiept en verrijkt je wereld. Onder andere culturen, religies, goden en overtuigingen aan te tonen waarom de mensen handelen op een bepaalde manier of om hun feesten te verklaren. Geef elk ras zijn eigen sterke en zwakke punten en verklaren hun creatie. Races niet alleen verschijnen, hoe en waarom werden ze gemaakt? (Hebben ze verhalen over wordt gemaakt door hun god (en), doen ze het eens met de evolutie, waren ze het resultaat van een experiment van een ander ras...?)
- 4Maak complexe, diepe, veelzijdige en onvergetelijke personages. Denk na over de volgende vragen: Wat is het motief van de held voor de instelling uit voor een zoektocht? Wat doet hij / zij wil? Wat doet hij / zij leren tijdens de zoektocht? Waarom heeft de schurk tegen de held? Wie kent de held te ontmoeten tijdens zijn / haar reis? Hoe gaan ze te helpen of hem / haar belemmeren? Waarom?
- Je kunt je held een zwaard-swingende, het oplossen van puzzels jonge jongen of meisje en de schurk een kwaad overlord, die wil dat de wereld over te nemen, maar geef ze diepte en iets dat hen onderscheidt van andere stoere helden en kwaad meesterbreinen. Hoe minder cliche, hoe beter.
- Geef een rijke achtergrond om zo veel mogelijk tekens (vooral de belangrijkste helden en schurken). Ook al kan het nooit rol spelen in een verhaal, het helpt je ze begrijpt, en maak realistische keuzes voor hen.
- Geef je hoofdpersoon belang in de zoektocht. Worden het opslaan van een geliefde, op zoek naar wraak voor een onvergeeflijke misdaad, ontsnappen iemand of iets, het voorkomen van iets ergs dat dit gebeurt of wat dan ook, duidelijk te maken wat er gebeurt als de held mislukt.
- 5Stel jezelf de vraag: Wat is de totale verhalende thema's your story? Het hebben van een duidelijk thema in het achterhoofd helpt rijden het verhaal en maakt het minder waarschijnlijk te dwalen.
- 6Geef je held uitdagingen om te gaan met en te kijken hoe hij daarmee omgaat. Ook laat hij geconfronteerd wanhoop en lijden.
- Soms vind je dat je held gaat een tragische lot onder ogen zien. Het kan pijnlijk zijn, maar goede tragedie altijd pijn doet. En vergeet niet, strijd en conflicten zijn goed. Tragische verhalen zijn vaak degenen herinnerde best.
- Als je nog wilt je held te overleven, vinden enkele manier omheen. Misschien een eervolle minder belangrijk karakter van de held eerder in het verhaal opgeslagen slaat de held op zijn beurt, uit dankbaarheid. Misschien is de held heeft een item zijn vriend gaf hem in het begin (Chekov's pistool) gehouden en slaagt erin om zichzelf te redden, of misschien overtuigt hij een egoïstische antiheld dat hij is de enige manier voor de laatste om te krijgen wat ze willen en dus krijgt opgeslagen. Maar nooit, nooit, speel deus ex machina. Als er niets in het verhaal om de held te redden, laat ze sterven. Als je een held na de eerste matrijzen nodig, misschien hun vriend kan dan de rol van de dode held te nemen.
Tips
- Voel je vrij om een aantal invloeden te nemen van beroemde heldendichten, maar ze niet ronduit te kopiëren. De meer oorspronkelijke je lukt om het beter te maken.
- Vergeet niet dat u niet hoeft om de stappen in de volgorde waarin ze vermeld volgen. Als u liever uw personages te creëren voordat u de instelling maakt, ga je gang.
- Interessante secundaire en minder belangrijke personages kan uw verhaal te verrijken, maar wees voorzichtig niet te laten uit de hand. Ze zijn een ondersteunende cast-niet laten stelen de schijnwerpers.
- Secundaire personages kan en moet een rol in het openbaren en het ontwikkelen van je karakter te hebben. Welke verschillende kanten komen ze brengen?
- Maar als ze voldoende goed ontwikkeld, kunnen ze hun eigen verhaal te verdienen - hoewel niet een fantasie, blik op Rosencrantz en Guildenstern zijn dood.
- Probeer het toevoegen van je eigen passie onderwerpen, indien het draagt bij aan een verhaal. Tolkien had zijn eigen verzonnen taal. Andere goede accenten zijn, bijvoorbeeld, poëzie, kunst, verhalen vertellen, mythen en hun soortgenoten. Alles wat je toevallig te genieten!
- U kunt altijd schrijven een vervolg, dus haast je niet het verhaal, maar het tempo niet te maken te traag ofwel of je verhaal zal saai zijn.
- Je hoeft niet om je verhaal te schrijven om. Als je een leuk idee voor een scène in het midden van het verhaal, maar je bent nog steeds het schrijven van het begin, ga je gang en schrijf de scène in het midden. U kunt het toevoegen aan je verhaal als je naar dat deel.
- Een van de belangrijkste aspecten van de epische verhalen is dat veel gebeurt. Niemand wil een verhaal waar helemaal niets gebeurt gelezen. Of het nu een zoektocht helden uiteengezet om, oorlog, politieke intriges, vechten tegen monsters, het zien van mythische plaatsen, op zoek naar wraak (het is een oud nietje, maar het werkt!), Jacht schatten, zo ongeveer alles interessant, er iets moet gebeuren. De meer dingen gebeuren die je in je verhaal, hoe meer gefascineerd en geïnteresseerd je lezers zijn, ervan uitgaande dat je kunt het allemaal samen te binden in een aangename bundel.
- Voeg interne verplaatsingen tekens 'die binden aan het thema van je verhaal en je maakt je verhaal nog interessanter. Boeiende thema's, bijvoorbeeld, een tiener te groeien tot een volwassen, val van een held, verzoening, verlossing, groeit uit je schulp, naar goedkeuring, steeds een beter mens en het overwinnen van vooroordelen. Er zijn verschillende wegen naar karakterontwikkeling.
- Heb je personages ontwikkelen zich langzaam, geleidelijk en subtiel. Soms is het zelfs beter als ze niet beseffen dat ze veranderen. Verandering kan eenvoudig of complex, afhankelijk van uw verhaal. Maar heb geen tekens hetzelfde zijn in de eerste helft, toen geconfronteerd met een epifanie en volledig veranderen, anders moet je 2D karakters. Zelfs als de epifanie is bedoeld om zeer traumatisch, bouwen het op, zodat de verandering komt niet uit de lucht vallen.
Waarschuwingen
- Plan vooruit, maar niet te ver vooruit, anders zal je waarschijnlijk beginnen zich meer geconcentreerd op het vervolg dan op het boek waaraan u bezig was.
- Niet te kopiëren van andere auteurs. U kunt inspiratie te krijgen van hen, maar doen hun werk niet plagiaat.
- Het is heel gemakkelijk om te vergeten over uw verhaal en concentreer je alleen op de wereld die u hebt gemaakt.
Dingen die je nodig hebt
- Papier en potlood / pen of computer-of andere manier je verhaal en ideeën op te schrijven