Wkonl

Hoe maak je een geluidstechnicus te worden

Een lijst van dingen die u zal begeleiden op een pad naar het zijn van een geluidstechnicus.

Stappen

Hoe maak je een geluidstechnicus te worden. Begin te werken met geluidsapparatuur.
Hoe maak je een geluidstechnicus te worden. Begin te werken met geluidsapparatuur.
  1. 1
    Begin te werken met geluidsapparatuur:
  2. 2
    Kies een school die je leert wat je wilt weten. Zoiets als LA Recording Workshop als u wilt opnemen, of zelfs uw lokale gemeenschap college zou kunnen hebben een theater of muziek programma met een concentratie in het geluid.
    • Als je niet kan gaan naar een school, of zijn te jong voor het college, ga dan naar een opnamestudio of lokaal theater (niet een bioscoop, een live action theater) en proberen om vrienden te maken met het geluid crew. Vertel hem dat je geïnteresseerd bent in wat ze doen bent, en vragen of je kunt hangen en kijk hoe ze werken.
  3. 3
    Pak de yamaha geluidsversterking handboek. Lees het. Later, wanneer je meer ervaring op te doen, lees het nog eens.
  4. 4
    Vertrouwd te raken met verschillende soorten geluid gear, doen onderzoek op het internet, kijk op de websites van gezonde bedrijven.
  5. 5
    Leer om verschillende audio-editing software, zoals protools, cubase, reden, digitaal uitvoerder, wonen, of logica. Verschillende van deze producten hebben gratis demo's beschikbaar.
    • Wanneer u een concert krijgt opgezet zien, iemand vinden die er uitziet als ze weten wat ze doen en vragen of ze hulp opzetten nodig. Vertel hen dat je geïnteresseerd bent in het werken voor hen zijn, en hun contactgegevens te krijgen
  6. 6
    Vertrouwd te raken met veel verschillende soorten muziek, en weet hoe het moet klinken.

Tips

  • Onderzoek lokale gezonde bedrijven en studio's in uw regio en aanbod om te werken voor gratis praktijkervaring op te doen
  • Gaan naar een school is de beste manier om vooruit te komen in deze business. Het geeft je een solide basis waarop u uw echte wereld ervaring op te bouwen. Zorg ervoor dat u kijken op verschillende scholen al, en ga naar degene die voor u geschikt is. Wees niet bang om vragen te stellen over wat je zult moeten leren stellen. Je betaalt voor je opleiding, moet je precies weet wat je gaat krijgen.
  • Project studio-apparatuur wordt steeds beter betaalbaar en beter in kwaliteit. Ooit was het hoogst ongebruikelijk voor iedereen om een ​​studio in huis te hebben: nu is het gemeengoed. Slechts een paar jaar geleden, kon betaalbare apparatuur niet concurreren in termen van geluidskwaliteit met pro gear: nu het kan net zo goed zijn. Dus waarom is er nog steeds zoiets als een commerciële studio, een studio die beschikbaar is voor iedereen te huur tegen een uur-of dagtarief is? Waarom doet niet iedereen record in het comfort van hun eigen huis?
  • Bescherm je oren. Investeer in een goed paar oordopjes (bij voorkeur met verstelbare demping). Als je niet kunt voorjaar voor 75€ oordopjes, zal wegwerp werken. Houd ze met u te allen tijde en nooit naar een concert gaan zonder hen.
  • In deze serie hoop ik uit te leggen hoe u over hoe een ingenieur in een commerciële studio. De dingen die je zal uiteindelijk moeten weten zijn zo ongeveer alles wat u in de Sound lezen op de Techniek functies Sound's, maar wat ik zou willen doen is concentreren op de naakte essentie - de kennis die je krijgt in de studio in de eerste plaats, en het up and running als een effectieve assistent-ingenieur al te lange tijd. De rest zul je pick-up langs de weg. U ziet de ingenieur sluit u het apparaat op een bepaalde manier, dan wanneer u wat vrije tijd kunt u controleren of uw bibliotheek van oude nummers van Sound On Sound om de details te leren. En terwijl u leren over de apparatuur, het allerbelangrijkste, je zult leren over geluid en muziek zelf, en hoe te werken met producenten en muzikanten. Niet iedereen is echter technisch in staat, is uitgesneden om een ​​opname ingenieur te zijn, en in staat om effectief te communiceren met de mensen die daadwerkelijk de muziek te maken is een vaardigheid die alleen kan worden geleerd door het doen van de baan.
  • De tweede, en belangrijkste, rechtvaardiging voor het voortbestaan ​​van commerciële studios is dat ze kunnen uitgroeien tot centra van professionaliteit en deskundigheid. Als een studio heeft goede apparatuur en een goede akoestiek, en elke andere mogelijke factor is gunstig, dan is de beste kunstenaars zullen willen daar opnemen en ze zal brengen met hen de beste engineers en producers. Assistent-ingenieurs in dienst van de studio zal dan ook direct leren van de best mogelijke docenten en gaan als de top engineers en producers van de toekomst. Feedback van klanten de studio's zal de eigenaar of manager te fine-tunen van de apparatuur bepaling, en andere faciliteiten, om de precieze behoeften van hun clientèle. Vergelijk dit met de enthousiaste en getalenteerde muzikant die voorziet in de oprichting van een home project studio met apparatuur gekocht op advies van een dealer en dan leert hoe u kunt opnemen door het langzame proces van trial and error. Ja, kunt u verbluffende resultaten op deze manier, en de isolatie van een home studio oplegt kan op een bepaalde manier zijn eigen soort creativiteit te stimuleren, maar dit soort zelfstudie kan nooit een stage te verslaan met de meesters van het ambacht.
  • Termen als "audio techniek", "geluid technicus", "audio engineer", "audio technoloog", "geluid mixer" en "sound engineer" kan dubbelzinnig zijn, afhankelijk van de context waarin ze synoniem kan zijn, of ze kunnen verwijzen naar iets andere rollen in audio productie. Deze voorwaarden kan verwijzen naar een persoon die werkzaam is in geluid en muziek productie, alsook aan technici die het ontwerp professionele apparatuur voor deze taken.
  • Er zijn verschillende antwoorden op deze vragen. Men zou kunnen zijn dat een project vraagt ​​om een ​​groot aantal muzikanten en je kunt ze niet passen allemaal in uw eigen studio. Of misschien moet je de akoestiek van een grote ruimte te gebruiken om een ​​beter geluid vast te leggen. Deze zijn zeer geldige redenen en moeilijk om te betogen met. Maar ik denk dat er andere redenen waarom commerciële studio's, hoewel sommige misschien wel worstelen een beetje tijdens het huidige project studio boom, zal altijd een waardevolle bron voor de opname muzikant. De eerste is dat een doel-ontworpen ruimte altijd gaat om een ​​beter hulpmiddel voor de productiviteit dan een omgebouwde slaapkamer zijn. Er is alleen zoveel apparatuur die u kunt passen in een vier-door-drie-meter ruimte, en zelfs al zou je stropdas lijnen installeren om een ​​ander deel van het huis of appartement dat betere akoestiek voor het opnemen van akoestische instrumenten en zang heeft, bent u altijd gaat te hebben om een ​​compromis tussen de eisen van de studio en die van het dagelijks huiselijk leven. Als het geluid lekt uit uw studio ergert de buren, moet je andere zorgen te kampen met.
  • Het zou zeker helpen om een ​​elektrisch ingenieur te worden, maar het is niet altijd nodig.
  • Een audio-ingenieur is iemand met ervaring en opleiding in de productie en manipulatie van geluid via mechanische of elektronische middelen. Als een beroepstitel, wordt deze persoon soms aangeduid als geluidstechnicus of opnametechnicus plaats. Een persoon met een van deze titels wordt vaak genoemd in de credits van de vele commerciële muziekopnamen (evenals in andere producties die geluid bevatten, zoals films)

Waarschuwingen

  • Als je bij een studio of theater, zorg ervoor dat je rustig en respectvol bent. Die mensen zijn daar aan het doen van een baan, en ze in de problemen zou kunnen krijgen als je iets dat de aandacht vestigt op jezelf te doen. Raak niets aan, tenzij je verteld om, en dragen donkere kleding als je gaat worden in een theater als er een show.
  • Dit alles artikel wordt ervan uitgegaan dat u wilt werken in geluidsversterking - dwz Live Event geluid. Als je geluk hebt, kun je make-up tot 15€ / uur dat te doen, maar de meeste mensen zullen veel minder te maken. Velen zullen werken voor veel minder dan een hamburger jockey bij McDonalds, zonder voordelen.
  • GROTE WAARSCHUWING *!!
  • Echter, als u denkt over het werken als geluidstechnicus in een opnamestudio, ga je gang een te gaan met je dromen. Een audio-engineer voor opname maakt, aan de absolute top, misschien 45€ / uur, maar de gemiddelde dichter bij 30€ / hr.Don 't breng je hard verdiende geld op al deze SCAM COLLEGES zijn omdat u dan uw bank leeg account op een volledig waardeloos diploma. Er zijn tal van banen voor opname ingenieurs, waar dan ook, dat een fatsoenlijk loon te betalen. Niet een baan in de wereld. Vergeet opname techniek, tenzij u wilt worden gebroken en leven met je ouders als je bent 45.
  • Neem de bovenstaande "waarschuwing" met een korreltje zout. Het is waar dat een groot deel van de multi-miljoen dollar studio's gesloten zijn of worstelen, maar als er iets is er meer muziek die wordt vrijgegeven aan het publiek deze dagen - en het is niet allemaal uit kelder studio.
    • De truc voor de studio's van vandaag is niet het maken van te veel overhead, waardoor de kosten meer concurrerend. Uw beste inzet is om uw eigen project studio te openen, echt. Het helpt om in te gaan op het met een andere persoon. In plaats van te betalen voor school, zet die in de richting van apparatuur. U kunt alles wat je moet weten uit boeken, internet, en netwerken te leren. En ja, zijn bereid om veel gratis werk doen om ervaring op te doen. Veel studio's hebben stageprogramma's. Als u wilt live geluid te doen, aan de slag in een lokaal trefpunt. Praat met de geluidsman.