Wkonl

Hoe te literatuur onderwijzen aan studenten

Literatuur is een zeer veelzijdig onderwerp en wordt algemeen beschouwd als een van de moeilijkste onderwerpen te onderwijzen. Er is geen juiste of verkeerde manier om een ​​Literatuur les te geven, maar er is een slimme manier om het te leren. Het idee voor de Literatuur is niet alleen om een ​​antwoord te krijgen, het is om een ​​diepgaand, uitdagend en creatief antwoord te krijgen. De taak van de docent is niet om de student te leren, het is om de student te leiden.

Stappen

Hoe te literatuur onderwijzen aan studenten. Emuleren, maar niet kopiëren.
Hoe te literatuur onderwijzen aan studenten. Emuleren, maar niet kopiëren.
  1. 1
    Krijg een graad: Nee community college zal u laten Engels met minder dan een BA te leren, en zeer weinig zal u laten leren met minder dan een MA. Als u van plan om les te geven op universitair niveau, zult u waarschijnlijk nodig een PhD, evenals recente publicatie in gerenommeerde tijdschriften. Uiteraard zullen de meeste Engels onderwijs banen gaan naar mensen die de geesteswetenschappen, met name Engels hebben gestudeerd.
  2. 2
    Doe je onderzoek: Meer informatie over de verschillende genres van literatuur uit verschillende periodes en hoe ze geëvolueerd door de eeuwen heen. Als uw training in stap een niet je voor te bereiden op deze manier, je bent waarschijnlijk niet klaar te zijn voor een college Engels klasse.
  3. 3
    Emuleren, maar niet kopiëren: Als je op het punt naar de universiteit Engels te leren, heb je al minstens vier tot tien jaar doorgebracht in post-middelbare school klaslokalen. Het zou naïef zijn om te suggereren dat je niet weet hoe te onderwijzen, je veel van je volwassen leven heb doorgebracht kijken naar andere mensen het doen. Gebruik wat je weet. Neem de beste voorbeelden uit uw educatieve verleden en ambachtelijke hen voor uw huidige situatie, en binnen die geschiedenis, vinden een stem van je eigen. Als je alleen maar je verleden instructeurs, of wieg lesplannen te kopiëren van een website, ben je waarschijnlijk niet voorbestemd om veel van een leraar.
  4. 4
    Lees altijd fragmenten van materiaal in de klas: Leerlingen vaak vertrouwen op studiegidsen en voorverteerd reacties op teksten die ze nog nooit als levende kunstwerken ervaren. Vergeet niet om genoeg tijd voor regelmatige metingen en re-lezingen van een gedicht toe, bijvoorbeeld, zodat de impact ervan als geluid kan worden genoten voordat het gewoon wordt geanalyseerd als een ingewikkeld soort proza. Dit is even belangrijk met veel proza ​​schrijvers als Dickens en Jane Austen voor wie een aantal fundamentele invloed is in de ritmische vorm en het gewicht van een paragraaf als een belangrijk onderdeel van haar "betekenis". Zij kunnen een langzame set versus een staccato tempo, om verveling of opwinding bijvoorbeeld aangeven.
  5. 5
    Houd de klas vooral een uitdaging voor de eerste paar weken: Meestal zul je een groep studenten vinden zal inschrijven voor een klas zonder goede reden. Hierdoor heeft u de neiging om te luilakken in de klas of mensen die niet intellectueel uit voor een dergelijk onderwerp te snijden krijgen. Als je de klasse zeer uitdagend en provocerend voor de eerste paar weken, zal dit leiden tot een paar van de minder geïnteresseerde studenten om iets gealarmeerd worden en zij zullen de klasse vallen. Degenen die blijven zullen alerter worden en meer betrokken. (LET OP: Als uw school ontvangt overheidsfinanciering gebaseerd op hun aanwezigheid, je zou willen wachten tot de teldatum voordat zij zich in maatregelen die zullen leiden studenten te laten vallen is verstreken; uw decaan kan de klas annuleren als een minimum aantal niet worden ingeschreven.)
    • Maak er een regel van de get gaan dat het tempo van de klas snel zal zijn. Als de student niet begint te beantwoorden na 20 seconden, gewoon uithalen wat interpretatieve oefening. Bijvoorbeeld, als een student niet beantwoordt, vraag iets als: "Noem drie mogelijke interpretaties van de zin: 'Lafaards sterven vele malen voor hun dood'" of "De kleur rood staat symbool voor wat? ' of "Noem drie mythologische wezens die kunnen vliegen". Deze hoeft niet gerelateerd te zijn aan het materiaal, maar moet worden gerelateerd aan literatuur in het algemeen. Als het iets humoristisch en informatief, zal het duidelijk zijn door de studenten en zij zullen meer alert tijdens de les.
  6. 6
    Stellen nieuwe vragen. Niet vragen lenen van schoolboeken of enig ander materiaal. Vooral niet op het internet. Zorg ervoor dat de vragen die u hebt ingesteld niet zijn gedetailleerd in de klas besproken. Natuurlijk moeten de vragen worden soortgelijke maar zorgen dat ze niet hetzelfde. U bent indeling van de leerlingen op hun literaire analyse niet op hun aantekeningen maken.
  7. 7
    Altijd vragen "waarom" voor elk stuk van het werk, de belangrijkste vraag in de literatuur is 'waarom?'. Zorg ervoor dat elke student kent het belang van deze vraag uit de eerste klasse. Je moet de klas trainen om eigenwijs en proberen om elke lijn te interpreteren op basis van de rede en de intentie erachter. Het hart van alle literatuur is zijn voornemen.
  8. 8
    Olie op het vuur: Er is geen ruimte voor een unaniem akkoord voor de Literatuur. Elke lijn is onderhevig aan interpretatie, niveaus van belang en de verborgen betekenis. Zorg ervoor dat uw leerlingen niet worden blootgesteld aan een oog. De beste manier om dit te doen is om advocaat van de duivel spelen. Wanneer zij een standpunt, oneens. Als ze het met je eens, verandert de weergave. Dit zal zorgen voor interessante debat en dwingen de studenten om hun standpunt te verdedigen en uit te leggen waarom ze hebben gelijk. Probeer zo onredelijk met uw stand als je kunt, zal dit de leerlingen meer 'verwarmde' te krijgen en hen dwingen te denken in de abstracte manier nodig om een ​​literatuur papier schrijven. Dit is ook goed voor het wakker worden die studenten aan de achterkant, die elke klasse sluimeren. Een argument is veel interessanter dan het gezicht van het bureau.
  9. 9
    Geschiedenis toe te voegen aan het materiaal: Als je leerlingen kennis met het materiaal, zodat ze vertrouwd met het gezicht achter het materiaal geworden: de schrijver. Vertel ze een beetje over hun verleden en de manier waarop ze hun leven en sommige van de gedocumenteerde inspiratie achter hun werken leefde. Een groot aantal zeer beroemde schrijvers leefden nogal interessant (en enigszins tragisch en schandalig) woont, het is altijd interessant om te horen over, en het zou meer betekenis geven aan hun woorden.
  10. 10
    Betrek elke leerling: Elke klasse heeft studenten die niet echt geïnteresseerd zijn in het materiaal, maar komen naar de klas elke dag om onbekende redenen. Elke klasse heeft ook de studenten die de neiging hebben om het gesprek en het centrum discussies naar hun mening te monopoliseren. Vermijden dat ten koste van alles. Zelfs de luie studenten kan doorgaans een soort van ingang. Stel veel vragen en geef iedereen een gelijke kans op het beantwoorden. Sta daar niet en wacht op een antwoord (U wordt verspilt kostbare minuten, terwijl de student gaat: "Ummm.... goed.... ehhh").
    • Handhaaf een rente in elke student. Studenten kunnen meestal vertellen als je ze of niet wilt of als u liever een over de ander. Vermijd dit ten koste van alles. Jouw taak is om de verbeelding van alle studenten te bevorderen en om ze allemaal gelijk te behandelen. Praat met ze allemaal persoonlijk ten minste een keer.
    • Herken de studenten ' zwaktes en sterktes: Door het geven van je leerlingen veel mogelijkheden om verschillende soorten werk (spreken, debatteren, schrijven, interpreteren, etc.) kunt u de zwakke en sterke punten van elk een te beoordelen doen. Lof elke student op hun sterke en praat met hen over hun zwakheden. Laat je leerlingen de vrijheid om de vorm zijn ze meer comfortabel met kiezen. Bijvoorbeeld, als een student is goed in mondelinge discussie en niet goed in schriftelijke communicatie, kunt u zorgen voor een van hun opdrachten te zijn verbale. Om eerlijk te zijn, moet je echter alle studenten een kans te geven in de vorm ze goed in zijn kiezen. Praat met de leerlingen zelf over hun zwakheden en hoe ze te verbeteren.
  11. 11
    Leerjaar van de gedachte, niet de inhoud: Als markering papers, moet u zich ervan bewust dat literatuur is niet zoals de meeste andere thema's waar de inhoud is wat essentieel is. Het is de creativiteit en de gedachte achter de inhoud, dat maakt een literatuur essay opvallen. U bent ook de indeling van de inhoud, uiteraard. Maar in de literatuur, moet je meer punten geven aan de student met een controversiële en creatieve interpretatie en een paar minder aan de student met de 'leerboek' interpretatie. Bijvoorbeeld, de student die de lezer kan overtuigen dat het monster van Frankenstein was eigenlijk zijn alter ego, met steun van lijnen in het boek, is een betere leerling dan degene die het monster behandelt als slechts een wezen die de pech moest worden gecreëerd door de mens.
  12. 12
    Geef juiste huiswerk. De studenten moeten behandeld worden als volwassenen, moeten het huiswerk passend en uitdagend zijn. Wees duidelijk over hoe u uw papieren te schrijven en zorg ervoor dat ze een bepaald formaat volgen. De beste vorm van huiswerk is een variabele soort. Zorg ervoor dat ze doen veel onderzoek gebaseerde papieren maar geven hen ook een goede hoeveelheid onconventionele huiswerk zoals: een essay over de moeilijkheden van een literatuur student, of het schrijven van een gedicht, of interpreteren van een sprookje (is er eigenlijk een heleboel symboliek in verhalen als 'Beauty and the Beast' en 'The Pied Piper').
  13. 13
    Benadruk referenties. Ongeacht hoe creatief de gedachte, het moet worden ondersteund door citaten uit het materiaal. Een student kan een bijzonder briljant idee hebben, maar als het wordt weerlegd door het materiaal, het idee is waardeloos. Stress op het feit dat elke claim wordt echter ondersteund door lijnen, verzen en dialoog in de tekst.
  14. 14
    Lees uit het werk van andere geleerden: Expose de studenten om interpretaties door andere Literatuur analisten. Je moet houden van de door uw oude klassen ingediend alsmede papieren, voor te lezen aan de nieuwe. Daag de leerlingen om te reageren op deze interpretaties. Vraag hen vragen als: "Op welke manier kan hij / zij juist of onjuist zijn?"
  15. 15
    Genieten van de ervaring: Als u op weg naar de klas en je bent er bang voor of het gevoel alsof je moet gewoon weer terug en naar huis gaan, is het tijd om de klas opnieuw plannen of uitstellen. Als u het niet geven van een klasse 'je alles', zullen de studenten opmerken en het beïnvloedt de omgeving van het klaslokaal. Ook zullen de leerlingen waarschijnlijk net als u meer voor de extra paar uur van de tijd die je hebt gegeven aan hen.

Tips

  • Als je leerlingen een probleem hebben met de interpretatie of het zoeken van verborgen betekenissen, probeer deze oefening in het begin van de les. Schrijf een woord op het bord, een simpel woord, zoals 'Dust', zoals elke student om te interpreteren wat het zou kunnen betekenen. Bijvoorbeeld, omdat stof regelt in onaangeroerde plaatsen, het kan een product van verlating of het kan iets dat waardeloos of overvloedig, of restanten van iets betekenen... enz.
  • Breng foto's naar de klas. Er zijn vele schilderijen en illustraties van mythische wezens, helden van literatuur en schrijvers. In de moderne wereld, is er veel meer nadruk op de visuele vergelijking met het geschreven woord. Het zou een beetje van belang toe te voegen aan de lessen en je kunt ze gebruiken voor vergelijking. Bijvoorbeeld, zou je kunnen vragen: "Is dit afbeelding van 'The Inferno' een nauwkeurige beschrijving van de tekst?"
  • Als de lessen lijken te krijgen eentonig, verandert het tempo. Ga naar een tuin of een plaats buiten. Bel voor een rollenspel, waarbij elke student heeft om schrijver te worden (een leerling kan zijn Shakespeare, een andere Shelley) en vraag hen om hun beste imitatie van hen doen. Raadpleeg de cultuur en de moderne media pop en vraag hen om ze te interpreteren of je kan het verplicht voor alle leerlingen te maken (het interessant om te zien hoe ze kunnen vergelijken 'Dr Jekyll and Mr Hyde' naar 'Fight Club' zou zijn) nemen een accent tijdens een klasse (bv een Brits accent als je leert buiten Engeland bijvoorbeeld).
  • Moedig uw leerlingen aan het lezen. Niet alleen de teksten, maar iets dat hen interesseert. Ze moeten krijgen in een gewoonte van het lezen om echt naar voren brengen hun best om een ​​literatuur klasse.

Waarschuwingen

  • Wees flexibel met je deadlines en tijdschema. Het is niet realistisch om te veronderstellen dat de studenten een gelijke hoeveelheid tijd om te begrijpen en te debatteren over de verschillende materialen zal vereisen. Dit is zelden het geval. Als leerlingen problemen hebben met poëzie, maar zijn heel goed in het proza, besteden meer tijd aan poëzie. Het is begrijpelijk om een ​​schema hebben, maar dingen makkelijker te hanteren als je verwacht dat het onregelmatig zal zijn. Jouw taak is om een ​​professor niet een organisator te zijn.
  • Als je studenten die niet kunnen omgaan met de klas of omgaan met het werk hebben, stel hen persoonlijk dat ze vallen de klas of als ze echt geïnteresseerd zijn, bevelen dat zij controleren de klas plaats.
  • Veranderen niets aan uw indelingsschema aan de potentiële klasse overeenkomen. Je bent niet bedoeld om een ​​gelijke hoeveelheid A's en B's en C's hebben. Je bent het meten van de kwaliteit van het werk. Als ze allemaal draaien in afschuwelijke essays, geef ze allemaal een F, maar zorgen voor een re-take of extra krediet.