Wkonl

Hoe kunt u uw schrijfvaardigheid te verbeteren

Mensen hebben altijd gezegd dat je een "goede" schrijver, en je hebt nagedacht over hoe er zelf een. Misschien is de volgende Annie Proulx, of de volgende David Foster Wallace? Om daar te komen, moet je groot, niet alleen goed te zijn.

Het neemt een groot deel van de praktijk, natuurlijk, maar er zijn manieren waarop u kunt verbeteren en de schrijver je wilt zijn. We zullen delen een aantal tips met u, en misschien op een dag iemand zal willen zijn de volgende u!

Stappen

Hoe kunt u uw schrijfvaardigheid te verbeteren. Woon lokale theater regelmatig.
Hoe kunt u uw schrijfvaardigheid te verbeteren. Woon lokale theater regelmatig.

Methode een: consumeren het geschreven woord voraciously

  1. 1
    Pak een goed boek. "Hoe zal dat me een betere schrijver te maken?" vraag je je af. Door het onder te dompelen in de wereld en de woorden van schrijvers die ons enkele van de meest boeiende verhalen en personages hebben gegeven, zal je een gevoel van wat mogelijk is te ontwikkelen.
    • U zult zich meer bewust van de wereld om je heen, zowel de echte wereld geworden, en de werelden die alleen in uw hoofd heeft oog, dankzij giften van de auteur bestaan.
    • U wordt blootgesteld aan gedachten en ideeën die anders mogelijk niet zou bij u opgekomen, het verzenden van uw geest op nieuwe wegen te verkennen.
    • Je leert nieuwe manieren van presenteren beschrijvingen door het gebruik van symboliek of letterlijkheid. Probeer benaderingen verschillende auteur te vergelijken met hetzelfde onderwerp te zien hoe ze op elkaar lijken, en hoe ze verschillen. Bijvoorbeeld, Tolstoj's dood van Ivan Iljitsj, en Hemingway's De sneeuw van de Kilimanjaro.
    • U zult zien openingszinnen dat maakt het glashelder waarom "Het was een donkere en stormachtige nacht" is zo'n verschrikkelijke cliche. Vergelijk deze soortgelijke weersgerelateerde aanhef:
      • "Het was een heldere koude dag in april, en de klokken waren opvallend dertien." - 1984, door George Orwell. Het is niet donker, noch stormachtig, noch nacht. Maar je kunt direct vertellen vanaf het begin iets niet helemaal goed in 1984.
      • "De hemel boven de haven was de kleur van de televisie, afgestemd op een dode kanaal." - Neuromancer, door William Gibson, in hetzelfde boek dat gaf ons het woord "cyberspace." Dit geeft je niet alleen het weerbericht, het doet dit op zo'n manier dat je direct worden geplaatst in zijn dystopische wereld.
      • "Het was de dag dat mijn grootmoeder ontplofte." - The Crow Road, door Iain Banks. OK, het is niet over het weer, tenzij we het over regent oma stukjes, maar als een openingszin het echt grijpt je aandacht.
      • "" Het was de beste tijden, het was de slechtste tijden, het was de tijd van wijsheid, het was de tijd van dwaasheid, het was het tijdperk van geloof, het was het tijdperk van ongeloof, het was het seizoen van Licht, het was het seizoen van de Duisternis, het was de lente van hoop, het was de winter van wanhoop, we hadden alles voor ons, we hadden niets voor ons, waren we allemaal direct naar de hemel gaan, waren we allemaal gaan direct de andere kant op -in het kort, de periode was zo ver als de huidige periode, dat een aantal van haar meest luidruchtige autoriteiten aangedrongen op haar worden ontvangen, ten goede of ten kwade, in de overtreffende trap van enige vergelijking. "- A Tale of Two Cities, door Charles Weer Dickens., emotie, verdoemenis en wanhoop-Dickens bedekt het allemaal met een openingszin die de lezer klaar voor alles verlaat.
  2. 2
    Woon lokale theater regelmatig. Ja, kijken naar een toneelstuk is passief-zoals televisie of de film-en er is niet een beetje van het lezen betrokken. Maar het zal je fantasie brand op manieren die je misschien niet verwacht.
    • Meer dan een film ooit kan zijn, een theatervoorstelling is, zoals woorden tot leven komen, met alleen de interpretatie van de regisseur en de levering van de acteur als filters tussen pen van de auteur en je oren.
    • Het spel is het ding, door de enige echte mensen meter voor u afgeleverd, en u zal worden blootgesteld aan de ideeën van de schrijver in veel intiemer en directe manieren.

Methode twee: schrijf voluminously

  1. 1
    Koop een notebook. Niet zomaar een notebook, maar een goede stevige degene die je kunt nemen met je bijna overal, op elk moment, want ideeën gebeuren overal, op elk moment, en je wilt in staat zijn om die ideeën, vluchtig als ze te vangen, voordat ze ontsnappen je die droom je had de andere nacht over... eh... het was... eh... nou het was echt goed op het moment!
    • Noteer alle ideeën die tot u komen: ondertiteling, thema's, personages, situaties-alles wat je fantasie zal vonk later als je klaar bent.
    • Bewaar deze notebook (en een pen of potlood) rond te allen tijde, en draag deze een notebook voor slechts ideeën, zelfs als u liever uw verhalen eerste schrijven in handschrift, zoals sommige schrijvers plegen te doen. Als dat het geval is, krijgt een andere notebook voor uw verhaal. Als u meerdere verhalen, hebben een laptop voor elk.
    • Na een idee boek gevuld met inspiratie zal van onschatbare waarde, zowel in de nabije toekomst, en op een dag, op de weg, als je een creatieve kick in de broek nodig. Wanneer u vul het op, zet een etiket op met de datum range en eventuele algemene aantekeningen, zodat u kunt terug te verwijzen naar het als dat nodig is.
  2. 2
    Kies een onderwerp en begin met schrijven. Het onderwerp zelf is niet van belang-het idee is om te schrijven. En schrijven. En schrijf wat meer.
    • Leg de algemene boog van het verhaal. Het hoeft niet ingewikkeld te zijn, gewoon een manier om je hoofd te krijgen rond de richting van het perceel. Bijvoorbeeld, dat klassieke Hollywood verhaal lijn: jongen ontmoet meisje, jongen krijgt meisje, jongen verliest meisje, jongen krijgt meisje weer terug. (De achtervolging scènes worden later toegevoegd.)
  3. 3
    Schrijf een schets. Uit te breiden op uw basis arc, per afdeling, zodat u kunt beginnen met het vlees uit je verhaal, vullen deze met ten minste de belangrijkste personages, locaties, tijd, en stemming.
    • Bijvoorbeeld met behulp van onze "Hollywood" arc, je zou een schets als deze hebben (pardon de cliches-dit is slechts een voorbeeld):
      • Jongen ontmoet meisje. Mid-jaren '20. Ze zit samen een vliegtuig, internationale vlucht, naar Parijs. Hij is conventioneel, een beetje saai, slim, maar niet werelds. Hij was van plan deze reis voor een jaar. Ze is knap, maar taai en street-smart, en zeer geestig. Gepland deze reis vanmorgen.
      • Jongen krijgt meisje. In Parijs, besluiten ze om de dag door te brengen om over jetlag en de bezienswaardigheden. Ze overtuigt hem om haar te volgen. Ze touren rond een kopje koffie, eet stokbrood en kaas, raam winkel. Ze praat over hoe haar vader is gedaald op de harde tijden als gevolg van een gewetenloze durfkapitalist die sluit haar vaders bedrijf. Jongen zegt niets over zijn vader, maar weet dat zijn vader is de man die het leven van haar vader geruïneerd. Later, besluiten ze om te dineren, waar ze zich realiseren dat ze tot elkaar aangetrokken, en romantiek ontstaat.
      • Jongen verliest meisje. Meer dan een romantisch ontbijt, meisje vindt out boy's vader is de man die haar vader uit de markt. Boos wordt gebruikt door de jongen, gooit ze hem van het balkon in zijn ondergoed (1e verdieping-geen schade), gooit zijn open koffer na hem.
      • Dit gebeurt allemaal in het eerste kwartaal van het verhaal.
      • Jongen krijgt meisje terug. Meisje wordt ontvoerd, jongen trotseert kogels en barroom vechtpartijen om haar te redden. In de tussentijd is zijn vader gearresteerd op verdenking van corruptie, en de raad awards controle van het bedrijf aan de jongen. Jongen redt ook haar vader's bedrijf door het annuleren van de afscherming. De twee vliegen weg in de zonsondergang samen, terug naar Europa en hun nieuwe leven.
    • Merk op dat in een overzicht als dit, ontdek je dat van de 4 secties, zal de laatste nemen het grootste deel van het verhaal. Wanneer u een deel van een schets die meer dan een paar woorden te beschrijven zal nemen, maakt u een sub-overzicht bij die afdeling te breken in beheersbare delen.
  4. 4
    Schrijf het eerste ontwerp. Je bent nu klaar om uw "slordig exemplaar," ook wel bekend als uw eerste ontwerp beginnen! Gebruik uw overzicht, uitwerking van de personages en het verhaal.
    • Je zult merken dat je het creëren van nieuwe personages zoals je schrijft. Houd wat ruimte in je verhaal notebook om tekens toe te voegen, en wat maakt ze wie ze zijn. Geef elk van hen een klein verhaal van hun eigen land, en zelfs als je dat niet info toe te voegen in je verhaal, zal het een gevoel van hoe je karakter zou kunnen handelen in een bepaalde situatie te geven.
    • Wees niet bang om rond te springen. Als je opeens een briljant idee over hoe een situatie in de buurt van het einde op te lossen, maar je bent nog steeds op hoofdstuk 1, schrijf het op! Laat nooit een idee gaan verspillen.
  5. 5
    Laat uw verhaal begeleiden. Vergeet niet, dit is het eerste ontwerp. Laat uw verhaal heeft zijn zegje, en vind je jezelf rubriek van onverwachte, maar zeer interessante richtingen. Je bent nog steeds de regisseur, maar blijven open om inspiratie.
    • Als je vastzit, vraag jezelf af: "Wat zou Kurt Vonnegut (of uw favoriete auteur) doen?"
  6. 6
    Eindig uw eerste ontwerp. Niet verstrikt raken in fine tuning dingen nog, laat het verhaal uit te spelen op papier. Als je je realiseert, 2/3 van de weg door het verhaal, dat ze is echt de ambassadeur in Dubai, een notitie maken, en eindigen het verhaal met haar als de ambassadeur, maar niet terug te gaan en beginnen met het herschrijven van haar kant tot je klaar bent met het eerste ontwerp.
  7. 7
    Schrijf het opnieuw. Eerste ontwerp, weet je nog? Nu krijg je om het te schrijven vanaf het begin, dit keer weten alle details van je verhaal dat je personages veel meer echt en geloofwaardig zal maken. Nu weet je waarom hij op dat vliegtuig, en waarom ze is gekleed als een punk. Ze zijn allebei weg te lopen van iets over hun leven, en het is wat trekt ze samen.
    • Schrijf het door tot het einde. Tegen de tijd dat je klaar bent met het tweede ontwerp, zult u alle informatie over je verhaal, je personages, de belangrijkste plot, en de subplot gedefinieerd.
  8. 8
    Lees je verhaal. Nu dat je het tweede ontwerp klaar bent, is het tijd om het te lezen. Onpartijdig, indien mogelijk, zodat u kunt op zijn minst proberen en objectief zijn. Deel het met een paar vertrouwde vrienden wiens mening je respecteren.
  9. 9
    Schrijf het definitieve ontwerp. Gewapend met notities van uw lezing het verhaal, plus noten van je vrienden of uitgevers, door je verhaal nog een keer, finaliseren als je gaat. Bind losse eindjes, conflicten op te lossen, te elimineren alle tekens die niet toe te voegen aan het verhaal.
  10. 10
    Koop een notebook. Ja, je net klaar met een epische roman, en je bent gelijk met succes voelen. Nu is het tijd om de volgende roman te schrijven, omdat je "in de zone", en steeds beter met elk woord.
    • Hoe meer je schrijft-hoe meer je oefent elke skill-hoe beter je zult krijgen op het. Tot ziens op de boekenplanken!

Tips

  • Lees boeken, kranten en tijdschriften om u te helpen interessante feiten die u kunt gebruiken in uw schrijven te vinden.
  • Gewoon plezier hebben tijdens het schrijven. Schrijven moet niet worden gemarteld, het is een vaardigheid.
  • Leerkrachten bewonder mensen die hard werken in plaats van racen op het essay op het laatste moment af.
  • Gebruik hele woorden en zinnen. Een opstel of verhaal is niet een chatroom.
  • Als je gaat om een ​​computer te gebruiken, schrijven van uw verhaal of essay van de hand eerst, typ het dan op een computer. Schriftelijk door de hand bereidt u voor essay testen. Het stimuleert ook heel verschillende manieren van denken; computers kunnen de neiging om werk kijken meer "af" of de "officiële" dan het werkelijk is.
  • Goede schrijvers lees veel. Lees de hele tijd: tijdschriften, romans, het papier, om het even wat. Het lezen van een breed scala van materialen vergroot je woordenschat en geeft je een gevoel van wat je probeert te bereiken.
  • Elke dag schrijft een dagboek en las een artikel.
  • Niet alle schrijven is fictie. Bijdragen aan kranten of online blogs, deel je meningen en gedachten-altijd goed geschreven, natuurlijk.
  • Maak een geheugensteun om niet te vergeten wat je vaak vergeten.
  • Zoek een genre en blijf daarbij is het makkelijker om een ​​ding beheersen tegelijk.
  • Starten met bloggen en deel je mening met de wereld.
  • De informatie bronnen zijn voor het vinden van informatie over een "kennis essay."
  • Vergelijkingen en metaforen zijn leuk om te gebruiken! Als het goed gedaan, ze zijn als de geur van een roos, en maak je slim als een zweep kijken.

Waarschuwingen

  • Schrijven kost geduld en oefening.
  • Gebruik synoniemen met zorg. Er is geen snellere manier om onwetende klinken dan een woord als het verkeerde deel van meningsuiting of in de verkeerde context gebruikt. Kijk altijd omhoog woorden in het woordenboek en zorg ervoor dat u de betekenis van te begrijpen voordat u ze gebruikt. Kijk ook eens connotaties van woorden en kennen het belang van goede woordkeuze.
  • Zorg ervoor dat uw schrijven goed is georganiseerd! Slecht georganiseerd schriftelijk kan niet goed lezen en kan zelfs verwarren uw lezers. Zoals je van paragraaf naar paragraaf, controleer voor cohesie. Probeer uw leden te organiseren in een soort van logische volgorde. Vaak zal je goed doen om het beste voor het laatst bewaren. In een overtuigende essay, probeer je beste argument voor het laatst bewaren. In een hoofdartikel, sparen de meest interessante informatie voor het einde (of het begin).
  • Niet plagiaat! Realiseer je dat je referenties zijn erg belangrijk in essays. Ze hebben zelfs geloofwaardigheid te verlenen aan uw onderzoek. Als u het schrijven iets voor een schriftelijk klasse, wilt u misschien uw docent vragen hoe u uw referenties citeren omdat er veel verschillende stijlen. Wees voorzichtig met hoe je woorden en zinnen te gebruiken van de oorspronkelijke tekst. U kan nodig zijn om aanhalingstekens te gebruiken rond bepaalde woorden die je lenen van de oorspronkelijke, afhankelijk van hoe vaak de woorden zijn.
  • Wees voorzichtig om te verblijven op onderwerp. Als je schrijft over iets onbelangrijk, kan het zijn dat uw belangrijkste boodschap wordt begraven onder triviale dingen. Dit maakt het bewerken bijzonder belangrijk. Afhankelijk van uw onderwerp en de vorm van schrijven, vindt u het misschien nuttig om ondertitels te bevatten. Ondertitels kunnen houden u gericht en kan helpen lezers overslaan materiaal dat ze niet per se hoeft te lezen. Als u een gewoonte van te gaan off topic, kijk naar elke paragraaf. Heeft de paragraaf bevat slechts een hoofdgedachte? U mag informatie die niet relevant is of hoort ergens anders in het papier. Ook zeker om de overgang woorden te gebruiken. Bijwoorden zoals "echter" "Daarom," en "eindelijk" kan je het schrijven makkelijker te volgen en meer een lust voor het oor te maken.

Dingen die je nodig hebt

  • Een of meer notebooks
  • Een woordenboek
  • Een thesaurus
  • Pennen en potloden (in verschillende kleuren)
  • Een encyclopedie
  • Info bronnen
  • Een pen (voor het definitieve ontwerp)
  • Leesmateriaal (optioneel)
  • Zitten in een rustige kamer, zodat u zich concentreren op wat je schrijft