Het creëren van een geloofwaardige schurk voor het schrijven van fictie stereotypically kwaad of gewoon "icky" traits. Het vereist een delicaat evenwicht van slecht en, ja, zelfs goed om een zekere mate van geloofwaardigheid aan de schurk in een verhaal of roman te brengen.
Stappen
Het creëren van je eigen schurk
- 1Begin met het lezen maak een fictief personage van de grond af. Dit geeft je een basis waarop u kunt elk type personage te creëren.
- 2Wat is jouw verhaal alles over en hoe werkt een schurk passen in het grote schema van het verhaal als geheel? Is zijn doel gewoon om een obstakel voor een held en een katalysator karakter voor zijn verandering zijn? Heeft hij een aspect van het thema van een verhaal te vertegenwoordigen?
- 3Kies de mate van kwaadaardigheid of gewoon "ick" u wilt plaatsen in uw schurk. Sommige verhalen vereisen de kwaadaardigheid van een seriemoordenaar, terwijl anderen alleen bellen voor een bullebak. Passen bij uw schurk met een genre van je verhaal. Horror verhaal heeft een demon, leger van zombies, kwade geesten of een geobsedeerd persoon met een ervaren eigenschap (architect, wetenschapper, etc). Een misdaad thriller vraagt om een misdaad Heer, een baas van een rivaliserende bende of de leider van een corrupte politiemacht. Een kwade alternatief universum tweeling, een moordenaar cyborg of een destructieve robot past in sci-fi. Een boze koning of warlock is goed in de fantasie, zoals een priester, een hooggeplaatste ambtenaar of een lid van een manipulatieve geheim genootschap. In elk type van het schrijven, een schurk is interessanter als hij of zij goed en betrouwbaar wordt beschouwd door anderen, het houden van zijn of haar ambities geheim.
- 4Maak een enkele, traumatisch incident voor uw schurk. Het kan zo worden verwoestende als het zien van zijn ouders vermoord of zo subliem als het zien van een gewaardeerde rozenstruik verwoest door de grillen van de natuur. De reden hiervoor is een keerpunt in het leven van de schurk creëren. Het hoeft niet om een traumatische gebeurtenis te zijn, kan je karakter worden verhoogd in een zodanige manier om zijn of haar huidige beïnvloeden. Ook kan zelfs een eenvoudige beslissend moment een persoon `s leven afhankelijk van de persoon te veranderen. Sommige mensen kunnen gemakkelijk worden beschadigd of sterke waarden die hen motiveren om drastische maatregelen te nemen te ontwikkelen.
- 5Uit te breiden op dit bijzondere incident. Overdrijven, draai het, en vervormen totdat het wordt de rotte kern van je schurk. Is het contrapunt op een bepaalde manier door de ervaring van de held?
- 6Kies een ding dat het karakter aanbidt zonder hebzucht of boosaardigheid. Het hoeft niet een groot ding te zijn - in feite, het is beter als het niet. Bijvoorbeeld, kan de schurk genieten van een wandeling in een rozentuin, om zijn / haar hoofd leeg te maken. Of, nog kleiner, de schurk geniet van de simpele plezier van open te breken een zonnebloemzaad op zijn tong en geniet van het zout van het vlees binnen. Hoe zit het met een afhankelijk familielid, een verloren liefde, een geliefd huisdier? Heeft dit beveiligingslek geven de held hefboomeffect op een bepaalde manier, en is de held nobel genoeg om het niet te gebruiken? Misschien een verloren liefde is reden genoeg om hem of haar te beschadigen. Zelfs een geheugen kan iemand veel geluk te brengen.
- 7Combineer het "keerpunt" en het "ding" en ze stuiteren heen en weer in je geest. Hoe zijn ze verwant? Waarom doet de schurk hou een ding zo veel en is nog steeds gevuld met boosheid, haat, of gewoon "ickiness"?
- 8Rekening houden met de held van het verhaal. Hoe werkt de held passen in het leven van de schurk? Hoe kan zijn wil mix, match, en botsen? Hoe zijn ze vergelijkbaar, hoe zijn ze anders? De schurk moet net zo krachtig, zo niet krachtiger dan de held.
- 9Heeft de schurk te krijgen uiteindelijk verlost of gaat hij blijven een slechterik? Kijk hoe uw verhaal plooien en uw schurk ontwikkelt, en maak uw beslissing op basis van hen. Vermijd plotselinge en volledige verandering tenzij u `re gaan voor de extreme melodrama weergegeven in How the Grinch Stole Christmas.
- 10Denk aan sommige angsten. Iedereen is bang voor iets. De schurk kunnen bang zijn van iets van de held tot de dood aan het donker of zelfs monsters onder het bed! Wees creatief, maar zorg ervoor dat de angsten zijn niet te gek, of je verhaal niet serieus worden genomen.
- 11Vergeet niet dat een goede schurk drijft het conflict van het verhaal. Zonder dat de schurk de held geen obstakels kan overwinnen en te ontwikkelen als een personage.
- 12Een goede schurk is nog steeds menselijk. De beste schurken zijn degenen die lezers kunnen verbinden met. De meer menselijke uw schurk lijkt het meer beangstigend / boeiende hun boog in het verhaal zal zijn.
- 13Een laatste ding om te onthouden is dat het meer kwaad en dreigen met een schurk is, hoe vaker hun kwade plannen werk. Maken niet altijd de schurk fail en de held te winnen. Ook is een schurk is niet al het kwaad! Een schurk moet positieve kwaliteiten. Net als een held bestaat voornamelijk uit positieve eigenschappen, maar heeft een eerlijk deel van de gebreken, moet een schurk hebben veelal gebreken maar duidelijke positieve kwaliteiten.
- 14Alleen, alleen doden uit de schurk als ze het verdienden.
Tips
- Je zou eigenlijk nooit gebruik maken van de "keerpunt" in je eindresultaat, maar vergeet niet: het is er niet voor de lezer. Het is bestemd voor de schrijver om motivaties van het personage te begrijpen.
- Subtiliteit is vaak beter. Sommige van de beste schurken in fictie zijn mensen die geloven, in absolute oprechtheid, dat hun acties zijn goed en nuttig voor anderen. Zo'n schurk "keerpunt" zou een ontdekking die zijn soepel leven verstoort zijn, en zijn daaropvolgende acties zijn slechts een poging om zaken te corrigeren. Zulke schurken kunnen uiteindelijk schenden hun eigen ethiek, aangenomen dat zij het behoud van de heiligheid van het genoemde ethiek!
- De schurken die het beste werken zijn degenen waar hun motief kan zijn in principe begrijpelijk, maar hun uiteindelijke doel en hun processen zijn zeer verdraaid.
- Terwijl een onmiddellijk duidelijk motief is zelden een goed idee, de achtergronden van deze motieven kan interessant om mee te spelen zijn. Een afgeleide van een dodelijke zonde of soortgelijke fout is een goede plek om te beginnen. In plaats van woede, hoe zit wrok? Een schurk met familie problemen heeft veel mogelijkheden voor het kwaad. In plaats van verdriet of gewoon spijt, hoe zit het schuldgevoel? Iemand die zich schuldig voelt - of ze nu eigenlijk schuldig of niet - kan gaan tot het uiterste in een poging om zichzelf te verlossen, en kunnen niet over het op de juiste manier. U kunt een overtuigende beweegreden om deze te bouwen, en waardoor ze verborgen tot later in het verhaal kan een geweldige manier om spanning op te bouwen.
- Als u wilt sympathie voor uw schurk te creëren, of op zijn minst proberen om het vlees hem meer, overweeg dan het schrijven van een paar hoofdstukken vanuit het perspectief van een van bondgenoten de schurk, of zelfs de schurk zelf.
- Een goede manier om te laten zien dat een schurk is niet meer te redden is om ze helemaal laten hun goede kant. Dit zou een teken voor de held en de lezer, dat zij moeten worden gestopt.
- Denk na over motief. Er is iets wat de schurk wil, of iets wat ze denken moeten gebeuren, en ze hebben een geloof, soms een fanatiek geloof, over wat zij denken dat nodig is om dit doel te bereiken.
- Betreffende namen. Namen voor schurken kan de modus voor de persoonlijkheid van deze schurk of het genre van het verhaal in te stellen. Billy Bob Johnson zou een heuvel billy boer die wil over de held van de familie van het land te nemen zijn. Sir Oswald Walter Richardson III zou een rijke tiran die is van opzet op steeds de burgemeester van de stad en het draaien van een kleine stad in een toeristische badplaats, iets waar de held is tegen makkelijk zijn. Coco Bean zou de schurk in een komische verhaal die wil een soort taart die iedereen die het eet te breken in de slappe lach op ongepaste momenten zal creëren. Wees creatief met namen, ze echt helpen.
- Voor een roman, kunt u wensen om meerdere creëren "keerpunten", maar ze moeten allemaal bevestigen de aanvankelijke incident op het witte detail in de geest van de schurk.
Waarschuwingen
- Vergeet niet, soms, doden of beschadigen schurken kan worden als negatief voor de lezers als het doen van andere personages. Alleen maar omdat een karakter is de antagonist betekent niet dat je ze moet doden of hebben een vloed van slechte dingen (behalve voor zaken met betrekking tot de mislukking van wat ze van plan te doen) overkomen.
- Een goede schurk heeft meestal plannen of andere dan "bug de good guy" doelen. Bijvoorbeeld, de James Bond schurken meestal willen dat de wereld over te nemen, of te stelen iets waardevols. Becoming vijand Bond is een gevolg van hun doelen, niet hun oorspronkelijke doel. Er zijn een aantal schurken die echt alleen wilt de held te doden, misschien voor wraak, maar dat is de uitzondering, en als je niet zorgen voor een geloofwaardige doel voor uw schurken te maken, zullen ze niet overtuigend en nep lijken.
- Probeer uw schurk driedimensionale maken. Tegen het einde van het verhaal, moet de lezer weten waarom ze op die manier.
- Vermijd de verleiding om een schurk te starten vanaf een van de hoofdzonden. Als je dat doet, zul je eindigen met een parodie van een slechte kerel in plaats van een echte schurk. Het is een ding om te eindigen met een karakter dat is de belichaming van een doodzonde. Gewoon niet daar beginnen.
- De oprichting van een echt gemene personage kan bijzonder intens. Probeer erover te schrijven in kleinere stukjes dan je normaal zou doen. Als je niet een kleine pauze elk half uur of zo, kan je jezelf absorberen een deel van negativiteit van de schurk, die kan invloed hebben op je relaties met de mensen waar je om geeft.