Manga zijn strips uit Japan. In tegenstelling tot de Europese stripboeken, ze hebben hun eigen esthetiek voor hen ook hun handtekening grote en expressieve ogen. Maar tekenen en creëren van Manga is een kunstvorm die praktijk en creativiteit neemt. Hier is een Google-handleiding voor het maken van manga.
Stappen
- 1Observeren en onderzoeken manga. Leer de verschillende stijlen, zoals shonen en Shoujo, en de verschillen tussen hen. Begrijp de gebruikte technieken.
- 2Leren tekenen. Een manga vertelt een verhaal in beelden, en je verhaal zal zijn een beetje beperkt als al je personages zijn stok cijfers. Met behulp van uw kennis van de manga stijlen, het ontwikkelen van een eigen stijl in plaats van vast te houden aan de stereotypen van de manga. Als je niet kunt tekenen, vind een kunstenaar, maar je moet een goede schrijver om een kans het vinden van een goede kunstenaar staan zijn.
- 3Schrijf een script. Zoals met alle verhalen, moet je goed plannen. Weet precies wat er gaat gebeuren in je verhaal, bekijk het in je hoofd als een film of een anime voordat het uit te schrijven. Als u werkt met een kunstenaar, moet je ze een nauwkeurige, levendige beschrijving of een basic storyboard voor hen om uw script te begrijpen te geven.
- 4Maak de basisprincipes van de manga. Wanneer u voor het schrijven van het script, moet u weten precies hoe je gaat lay-out van uw manga, maar zo niet, trekken uit de panelen en trekken schetsen op papier om tekens vertegenwoordigen. Als u werkt met een kunstenaar, hen vragen of ze dit willen of als je moet het voor hen doen. In dit stadium, omdat je niet het maken van de gegevens, het maakt niet uit of uw kunstenaar niet volledig het script te begrijpen en krijgt er iets mis, zoals u zult in staat zijn om ze te corrigeren of te wijzigen zonder het vernietigen van elk vast werk. Nog niet toe te voegen in de tekstballonnen.
- 5Vul de gegevens. Uitwerking van de personages, draai je basisplan in een kunstwerk. Als u werkt met een kunstenaar, laat dit stadium aan hen. Nog steeds niet toe te voegen in de tekstballonnen.
- 6Scan in uw pagina's.
- 7Met behulp van een foto-editing software, zoals Adobe Photoshop of Gimp, schoonmaken van uw Lineart en zorg ervoor dat het er professioneel uitziet. Een grafisch tablet is een zeer goed idee voor het gebruik van deze, dus je kunt alles bewerken met dezelfde nauwkeurigheid als met een potlood. Nogmaals, laat dit stadium naar de kunstenaar of ze hebben geen grafische ervaring.
- 8Eventueel, kleur en schaduw van de manga. Als u van plan bent om veel manga te maken op een wekelijkse basis, zal je waarschijnlijk niet wilt kleur, maar een one-shot manga of een korte graphic novel zou goed van kleur zijn.
- 9Voeg in de tekstballonnen en effecten met behulp van uw foto-editing software. Het schoon te houden - geen kleur-code uw tekstballonnen of voeg in onnodige effecten. Als u werkt met een kunstenaar, wilt u mogelijk hem of haar om een aantal van de meer ingewikkelde effecten te doen, maar iedereen kan gewoon tekstballonnen maken.
- 10Probeer krijgen gepubliceerd door een van deze methoden:
- Als u wilt dat de gemakkelijke weg nemen, gebruik maken van een website, zoals Comicgenesis.com en publiceren als een gratis webcomic, maar het enige geld dat je kunt maken van deze zal zijn van merchandise en donaties - niet een goede manier om te gaan, indien u van plan om een full-time mangaka zijn.
- Zoek een uitgever in uw eigen land. Als dit je eerste manga, dit is zeker de weg te gaan. U denkt misschien dat het niet zal verkopen, omdat het niet van Japanse oorsprong, maar met de toenemende populariteit van manga over de hele wereld, kunt u worden verrast.
- Als je vastbesloten bent om te publiceren in Japan, maar bereid je voor op toewijding en teleurstelling. Steeds een mangaka in Japan is niet een eenvoudig ding om te doen, vooral als je niet Japans - maar het is niet onmogelijk. Probeer het deelnemen aan een wedstrijd die manga tijdschriften houden. Dit is de makkelijkste manier om jezelf te vestigen in de Japanse manga-industrie.
Tips
- Wees creatief en kies verstandig voordat alle hoofd-en extra tekens. Verstrengelen de plot en de personages, maar alleen extra's toe te voegen als het niet zinvol zou zijn voor hen niet aanwezig te zijn - zoals het gezin van de hoofdpersoon.
- Ken de grenzen. Niet verhaallijnen te lang in elk hoofdstuk te maken, omdat ze de neiging om saai te zijn (tenzij u toevoegt vechtscènes in het verhaal). Ook niet te veel dialoog niet in het verhaal als het de neiging om nog meer saai te zijn.
- Bij het selecteren van een verhaallijn, altijd denken aan de genres. Selecteer eerst uw publiek. Bijvoorbeeld, als je schrijft voor jonge jongens, wil je in een veel actie en coole personages, maar als je schrijft voor jonge meisjes, misschien iets meer rustige en schattig wil je. Beperk jezelf niet tot stereotypen van genres, maar wees voorzichtig wanneer ze te mengen. Putting vreemdelingen zinloos in een romance verhaal zal een beetje vreemd, maar als per Kashimashi, als ze nodig zijn om de plot, er is niets houdt je.
- Je hoeft niet je hele manga, alleen de eerste paar pagina's en dan de rest zwart en wit kleuren. Dat is hoe het is in de meeste manga.
- U zult niet in staat zijn om een werkvisum in Japan gewoon door te zeggen dat je wilt zijn een mangaka. Echter, als je tussen de leeftijden van 18 en 25, zal je in staat zijn om een werkvakantie visum, die je zal toestaan om te werken in Japan voor een jaar te krijgen, en als een uitgever wil je, zou je in staat zijn om een te organiseren goede werkvisum. Als je bent te jong of te oud, moet u verbindingen tot stand.
- Proberen om iets in uw eigen land te publiceren. Als u nog niet, zal je bijna zeker worden door een Japanse uitgever draaide.
Waarschuwingen
- Vermijd het wijzigen van het verhaal als je eenmaal begonnen met het doen van de juiste afbeeldingen, vooral als u werkt met een kunstenaar.
- Wees bereid om heel wat geld te verdienen. Tenzij u publiceert op een wekelijkse basis of zo, je mag alleen een of twee keer per jaar uitbetaald. Als je een gezin moet je kijken na, alleen manga te maken in je vrije tijd of nadat u met pensioen gaat, tenzij je partner bereid is om te werken.
- Als je werk wordt afgewezen, het is niet het einde. Vragen waar je fout bent gegaan, dit oplossen en probeer het opnieuw.
- Het verhaal komt eerst. Een manga die zich richt op de kunst in plaats van het verhaal is een gegarandeerde mislukking.
Dingen die je nodig hebt
- Manuscript papier (speciaal papier dat de juiste grens en grootte heeft voor een stripboek)
- Gom
- Potlood
- Liniaal
- Computer
- Scanner
- Foto-editing software
- Optioneel - grafisch tablet (als u van plan bent om veel werk te doen op de computer)
- Optioneel - Muziek (probeer te luisteren naar iets geschikt is voor uw genre of de stemming waaraan u bezig met)
- Optioneel - kompas (voor hulp bij het tekenen van cirkels)
- Optioneel - basic stencils (voor hulp bij het tekenen van vormen van een bepaalde grootte)