Heb je ooit wilde naar de volgende Spider-Man, Superman of Batman creëren? Om een superheld te maken, volgt u deze richtlijnen.
Stappen
- 1Kies de bevoegdheden van je superheld. Sinds superhelden algemeen worden geïdentificeerd door hun bevoegdheden, zou het zinvol zijn om te denken van de bevoegdheden en vervolgens vorm te geven het karakter om ze te passen. Een groot aantal grootmachten zijn al geclaimd door andere personages, dus probeer te komen met iets unieks (ex. Gambit), maar niet zo uniek dat je karakter is belachelijk gemaakt voor het (ex. Aqua man).
- Sommige superhelden geen "machten" in de bovennatuurlijke zin van het woord hebben en in plaats daarvan vertrouwen op gadgets en opleiding (ex. Batman). Anderen specialiseren in een enkel wapen of vechtstijl; toewijding deze helden 'gebiedt niet alleen ons respect, maar ook maakt ze meer vatbaar voor andere aanval stijlen, die op zijn beurt maakt ze kwetsbaarder (en misschien meer interessant).
- Het is twijfelachtig u zult in staat zijn om iets dat nog niet is genomen door iemand ergens ter wereld, dus gewoon zeker om het te tweaken genoeg niet tot regelrechte rip off een ander personage te vinden.
- 2Bepaal hoe het karakter kreeg deze bevoegdheden. Het kiezen van een coole power is niet genoeg, om het relevant te maken, moet je het integreren in het levensverhaal van het personage, zodat het een deel van wat definieert hun acties. Een ding dat bijna alle superhelden gemeen hebben is dat ze niet kiezen voor de superheld levensstijl, maar kiest hen - vaak door geboorte (ex. Superman en de X-Men), een bizar ongeluk (ex. Spider-Man, de Hulk ), of een emotioneel traumatische gebeurtenis (bv. Catwoman, de Kraai). Dit kan een teken ronder en dynamischer te maken.
- 3Denk na over hoe de bevoegdheden zijn geëvolueerd. Wat was het karakter van de eerste reactie? Hoe lang duurde het voordat het karakter had tweede gedachten? De bevoegdheden hebben die nodig zijn om te overleven geworden? Heeft uw superheld proberen om die krachten te gebruiken zo weinig mogelijk? Is (s) hij trots of beschaamd van deze vaardigheden? Maak de grootmachten een reis in en van zichzelf, een personage die een statische relatie met zijn of haar eigen mogelijkheden zal niet het genereren van veel belangstelling.
- 4Geef je superheld een tragisch gebrek he he he. Een onkwetsbaar held kan krijgen oude snel. Door hem of haar een fatale zwakte, je maakt gevechten interessanter en maken fans meer geïnvesteerd in het personage. (Soms, de bevoegdheden zelf zijn de tragische fout.)
- 5Kies een geslacht en bouwen voor je superheld. De grootmachten u hebt gekozen zal je helpen lichamelijkheid van het personage bepalen. Is je personage een tank? Zou een lenige en slungelige bouwen meer geschikt? Is de macht gender-specifieke?
- 6Invulling superheld persoonlijkheid van je personage. Nu dat je hebt gedekt de ins en outs van wat maakt deze held zo super, je kan het vlees uit de persoonlijkheid dienovereenkomstig. Is (s) hij agressief en zelfverzekerd? Stil en verlegen? Backhanded en manipulatief? Koperkleurig en grappig? Schandalig en pompeuze? Donker en conflict? De lijst gaat maar door...
- 7Invulling van je personage alledaagse persoonlijkheid. De meeste superhelden hebben alter-ego's die hen beschermen tegen vijanden te houden en hen te helpen navigeren door de normale menselijke wereld, dat is een groot deel van wat maakt ze zo goed, zoals de meeste mensen het gevoel dat ze hebben om hun ware zelf verbergen voor anderen. Zorg ervoor dat u een geloofwaardig, realistisch secundaire identiteit te creëren, als een bonus, kies iets dat hun superheld karakter complimenten, waardoor een van de twee identiteiten in een "schaduw-zelf" (ex. de obsessief toegewijde en altruïstisch Batman doen alsof ze de verwende playboy Bruce Wayne).
- 8Bepaal de gemeenschap relatie tot zowel de superheld zelf en het alledaagse zelf. Doen mensen kijken een of beide persoonlijkheden? Weet iemand dat ze echt een superheld? Is je superheld trots op hun bevoegdheden of beschaamd van hen?
- 9Noem je superheld. Zodra je erop vertrouwen dat je karakter is dynamisch en goed afgerond, vindt een unieke naam. Wees voorzichtig niet per ongeluk iets dat al is genomen kiezen.
- 10Ontwerp een kostuum voor je superheld. Zorg ervoor dat de kleuren, stijl, en accessoires zijn allemaal geschikt voor zowel bevoegdheden en de persoonlijkheid van het personage.
- 11Geef je superheld een handelsmerk of twee. Een symbool of logo, bijvoorbeeld, maakt superhelden meer memorabele en helpt om hun kostuums compleet. Een slagzin kan ook nuttig zijn, maar vergeet niet om het te vangen y, niet lang of cheesy. Als het geschikt is voor de macht van het personage, wilt u wellicht ook om hem of haar een handelsmerk vormen. Natuurlijk, de belangrijkste zijn handelsmerken van wapens, voertuigen en andere nuttige hulpmiddelen. Zorg ervoor dat deze items een naam en geef ze een speciale plaats in de verhaallijn.
- 12Beslissen of u uw superheld een sidekick / team geven. Is de sidekick / team nuttig of maken ze veel fouten? Ontwikkel de sidekick / team op dezelfde manier dat je de superheld hebt ontwikkeld tot nu toe, maak dan een back-verhaal over hoe ze elkaar ontmoetten. Waren ze ooit vijanden? Werden ze getekend door dezelfde gebeurtenis? Is (s) hij een broer, zus of vriend? Heeft de superheld aan de sidekick / team door herleven hen (of vice versa)?
- 13Bepaal of je superheld heeft elke belangrijkste vijanden. Nogmaals, het vlees uit de vijanden op dezelfde manier als de superheld deed. Echter, geen antwoord te veel vragen over de schurken recht uit de vleermuis, de tijd nemen om hun back-verhalen, ware aard, en / of motivaties te onthullen zal hen aantrekkelijker en mysterieus te maken.
Monster superheld profielen
Tips
- Baseren de "alledaagse" aspect van het karakter op echte mensen om het meer geloofwaardig te maken.
- Een superheld die heeft dezelfde problemen die gewone mensen hebben is makkelijker te betreffen - en veel gemakkelijker voor u te schrijven over als je ooit een stripboek te starten.
- Als u wilt een unieke kracht, kan je het een cheesy, naamkaartje-game-style (ex. mystieke vreemde macht smash handen, mega uber ontploffing van het lot, supersizem stralen van Roht, etc.) te geven. Denk buiten de doos en je zou kunnen eindigen met een echt coole power. Voor hulp, check out deze.
Waarschuwingen
- Totdat een superheld wordt bekend, de naam is wat maakt iemand beslissen of om geen tijd of geld om meer te leren beleggen: omdat de naam van de superheld is nauw verweven de super alter-ego - dat is wat maakt hem of haar interessant in de eerste plaats - het kiezen van de verkeerde super-naam kan het karakter crashen en stuur potentiële lezers lopen. Je doel is om een naam die maakt dat mensen gaan kiezen, "Dat is zo cool!"